Vår resa började med en enkel konversation mellan oss. Vi båda hade märkt att det fanns ett betydande gap på marknaden – bristen på en plattform där saker kunde presenteras på ett snyggt och effektivt sätt. Denna insikt ledde till många diskussioner om hur vi kunde fylla detta tomrum och erbjuda något unikt.
Med våra gemensamma erfarenheter inom fotografi, marknadsföring, försäljning och e-handel, började vi bygga upp en plattform. Vi investerade tid och resurser i att utveckla en webbplats som inkluderar avancerade tekniska lösningar och är funktionellt utformad.
Vår sida är inte bara en försäljningsplattform; det är en plats där kvalitet och presentation sammanflätas för att ge våra alla en unik och minnesvärd shoppingupplevelse. Oavsett om du vill presentera den senaste husvagnen, ett unikt samlarobjekt, en motorcykel eller bruksbil, är vår plattform utformad för att du ska kunna presenterat den på det mest inspirerande sättet. Samtidigt som det innebär ett minimalt jobb för dig.
Hos oss är varje produkt en stjärna, och vi är här för att låta den lysa.
Martin Fridholm är ingenjör i botten men har alltid sålt och köpt bilar på fritiden. Resan började redan när man på somrarna lånade hem alla teknikens värld i flera årgångar och läste. Allt gillades från stort till smått. Alla bilar har sin charm, gamla som nya. Var med när vi gick med i EU och helt plötsligt kunde man köpa enkelt från hela europa.
Under åren har det passerats Honda S2000, Integra type R, Porsche 911, Ford Capri GT, Caterham, Motorcyklar och mycket till. Men intresset för att just att sälja och köpa fanns också. Att se något på annons och tycka att resan från annons till den är hemma är rolig. Jag har köpt bilar från Sydafrika, Canada, USA Norge, Danmark, Tyskland, Frankrike och mycket mera. Och sålt till lika många, så varför ska man bara sälja till Sverige?
På resan har jag fått både goda vänner, mycket kunskap och en slant i fickan, vad finns det att önska?
Min bakgrund spänner sig över fotografering, konsumentmarknadsföring och e-handel. Jag djupdyker gärna i forskning kring marknadspsykologi, inte minst inom den digitala världen. Erfarenheter från att leda flera webbutiker har fått mig insikten att all utveckling måste ske på kundens vilja och produkternas värdeerbjudande.
Passionen för bilar och fotografi blev särskilt framträdande under karriären på Bilfoto AB. Här har jag kombinerat mitt intresse för fordon, foto och digital marknadsföring. Jag fokuserar starkt på att möta kundernas behov, samtidigt som varje fordon är unikt och måste presenteras utifrån sitt värde.
Att både kunna tänka tekniskt och estetiskt vid fotografering är viktigt. Och visst är det en gammal barndomsdröm att få jobba med både bilar och fotografering!